dimarts, 2 d’abril de 2013

Educació, innovació, motivació i futur

Interessant article de Thomas Friedman al NYT (“Need a Job? Invent It”) on explica les reflexions de Tony Wagner, professor de Harvard i autor de “Creating Innovators: The Making of Young People Who Will Change the World”, que afirma que les escoles i universitats no preparen als estudiants en aquelles habilitats que millor els preparen pel mercat de treball.

Alguns extractes de l’article:
Tenint en compte que és molt fàcil trobar qualsevol cosa a Internet, “the capacity to innovate — the ability to solve problems creatively or bring new possibilities to life — and skills like critical thinking, communication and collaboration are far more important than academic knowledge”

Importància de la motivació: “Young people who are intrinsically motivated — curious, persistent, and willing to take risks — will learn new knowledge and skills continuously. They will be able to find new opportunities or create their own — a disposition that will be increasingly important as many traditional careers disappear”

I, com no, Finlàndia: “Finland is one of the most innovative economies in the world and it is the only country where students leave high school ‘innovation-ready.’ They learn concepts and creativity more than facts, and have a choice of many electives — all with a shorter school day, little homework, and almost no testing”
Innovació, motivació, creativitat. Parla dels Estats Units però també aplicaria a Catalunya. No tinc clar com ha de ser l’educació del futur (és un tema en el que estic reflexionant) però segurament ha d’anar en la línia que apunta Thomas Friedman.

Tinguem present que molts nens i joves acabaran treballant en professions que avui encara no existeixen. I també que inclòs sense els reptes que esmenta l’article, el punt de partida està lluny de ser l’òptim.

Per dir-ho d'una altra forma, l'educació és una una reforma (i revolució) pendent de fer i, possiblement, d'inventar.