diumenge, 2 de desembre de 2012

Exèrcit de voluntaris

Els catalans hem votat majoritàriament independència però d’una forma que fa més difícil aconseguir-la. Whatever. És important entendre què ha passat, les lliçons apreses i demés, però el que més em preocupa i ocupa és com ho farem i, sobretot, què he de fer jo per fer-la possible.

Sobre com ho farem, i amb totes les dificultats que suposa de tenir un govern en minoria quan necessitem un Govern fort, crec que estem en les millors mans possibles: les del President Mas (a qui no conec personalment però m’ha demostrat que és valent i que hi puc confiar) i les de l’Oriol Junqueras (a qui tinc la sort de conèixer i només puc parlar bé, per la seva honestedat, capacitat i compromís). Ells han de fer possible que tinguem el referèndum.

I el referèndum hem de guanyar-lo. I aquí és on entro jo i, crec, la majoria de nosaltres. Hem de guanyar, de carrer, i per aconseguir-ho hem de fer molta pedagogia. Cal seguir fent algunes coses de “consum intern”, vídeos de “gallina de piel”, xerrades pels convençuts... però sobretot cal sortir al carrer per arribar als indecisos i als que avui votarien NO.

Hem d’afinar molt a qui ens dirigim, el missatge i com ho transmetem, però sens dubte aquesta ha de ser la nostra prioritat. Espero que Òmnium, l’ANC, i la resta d’entitats a favor de la independència, com el Cercle Català de Negocis, la Fundació Catalunya Estat i moltes altres, ho vegin igual. I que hi posin recursos i molta intel•ligència, apart de coordinació entre elles.

I que comptin amb mi i amb molts altres. En hi deixarem la pell. Jo renuncio a fer més xerrades pels convençuts (aquest dimarts serà la darrera perquè ja m’havia compromès). Que m’avisin en canvi per anar a fer campanya al carrer, a llocs on guanya el no, a territori hostil a la causa. Sense oblidar que, apart de convèncer, també és important transmetre que passi el que passi seguirem sent un sol poble. Per fer això cal un exèrcit de voluntaris i una direcció clara. Els voluntaris pel sí. I començar ja, avui.

I per cert, també calen voluntaris per ajudar al Govern en temes clau, com el financer, les telecomunicacions o la seguretat. De forma desinteressada però amb la màxima dedicació i compromís, com no podria ser d’una altra forma en un moment com l’actual. Molts patriotes, molt preparats i amb molta responsabilitat, voldrien (però no saben com) contribuir en aquest projecte. Espero que el Govern vegi la necessitat d’activar aquest actiu que té el país (i que sàpiga com fer-ho).

P.D. Cal modular el missatge. Fa poc em van convidar a fer una xerrada i el meu company de taula va fer un discurs molt agressiu en temes de llengua. Jo no hi estava gens d’acord i, si hi havia algú d’origen espanyol entre el públic, segur que es va tirar enrere. No vaig dir res per no liar-la, però me’n penedeixo. Per això aviso: si algú fa un discurs agressiu o antiespanyol en alguna xerrada, hi respondré. I si això suposa un conflicte, que no em convidin. Mai més em tornaré a equivocar per no parlar.

Actaulització: un amic m'ha enviat aquest missatge:
Els actes pels convençuts també són necessaris. Aquests són els prescriptors de la independència a molts espais professionals i familiars, i cal que tinguin una bona formació i vagin carregats d'arguments i d'idees i d'il.lusió. Ells són l'exèrcit de Catalunya i no tots tenen capacitat per elaborar les idees forces ni per saber contestar els 'arguments' de l'enemic
Per tant, rectifico: algun acte per convençuts (si em conviden) el faré, però sobretot en clau de transmetre idees que puguin utilitzar per a què després ells facin pedagogia

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Escolta, no sé pas si treballes en cap territorial de l'ANC, però això és justament el que fem: cada setmana muntem una parada al barri (jo al Poble-sec, de Barcelona) i a parlar amb la gent i a repartir fulletons. De manera que si vols convèncer la gent, la millor manera és que col·laboris d'aquesta manera amb la teva territorial.

jocker135 ha dit...

És que només des de l'ANC es pot ser voluntari??
Sort que no volíeu (voleu) ser partidistes...

Anònim ha dit...

Cal fer molta, molta feina al cinturó de Barcelona. És fonamental i crec que s'estan fent poques coses allà. De fet, el catalanisme sempre ha deixat de banda aquesta zona i la seva gent.

Anònim ha dit...

Salvador
Estava esperant que diguessis la teva en aquest moment de desconcert que està sent massa evident a qui ens contempla. Jo també penso que més val "perdre" d´aquesta manera a una semifinal, perquè el dia important és el referendum. Encara que hi ha molt més, pero la idea que econòmicament ens aniria pitjor ha calat: el meu sogre mai ha votat cap altra cosa que CiU, però diu qeu votarà NO. Està clar qeu el triomfalisme és mal conseller, però Mas sembla que ha oblidat el moment històric (bastant proper) que té davant. Soc dels que penso que el referendum s´hauria de fer el mateix dia que el d´Escocia. El discurs enraonat trimofarà, però cal fer-lo amb intel.ligencia.
Gabriel Ginebra

Oliva ha dit...

LA MEVA FAMILIA I JO,HO FEM CARA L'EXTRANJER,INUNDEM DE "NOTAS EXPLICATIVAS" A TORT I A DRET.
LA BRANCA FRANCESA,HO FAR A CA SEVA.
LA BRANCA MEXICANA,TOCAR USSA.I MEXIC.
TOTS ESTEM A LA TRINXERA...A, DEMANO UN MURRIO PER DURAN LLEIDA