dimarts, 27 de novembre de 2012

Eleccions (& Time & NYT)

Encara estic processant tot plegat.  No sóc optimista, perquè tot i la gran confiança que tinc en el President Mas i en l'Oriol Junqueras, CiU i ERC han estat sempre incapaços de pactar.

A molts ens dolia quan el President Pujol preferia el PP a ERC; quan ERC va triar el PSC enlloc de CiU (jo estava a favor del primer tripartit i no del segon); i quan el President Mas pactava amb el PP al Parlament enlloc de ambERC.

Molts volem un pacte CiU-ERC. I no hi ha excuses, cap ni una.  A veure com evoluciona tot els propers dies.

Avui ha estat un dia intens amb els mitjans internacionals.

Em citen a Time Magazine (veure link):
For Salvador García, spokesperson for the Emma Collective, a pro-independence group, that simple arithmetic is encouraging. “If you compare now with how things were two months ago, we are much closer,” he says. “Then we didn’t have government that supports independence, and now we do.”
I al New York Times (veure link):
Salvador García Ruiz, one of the founders of Collectiu Emma, an association promoting Catalan interests, said: “Mr. Rajoy is still facing a clear separatist challenge, but it now comes from a Catalan leader who first has to form the kind of coalition with a left-wing party that has historically not been a success.”
I és això: Catalunya està molt més aprop de la independència que abans de l'onze de setembre (tot i que no tan aprop com pensàvem fa uns dies); i l'oportunitat independentista encara existeix i està en mans dels nostres líders. Espero que no ens fallin.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

SI hi ha pacte seràs més optimista? Jo la veritat és que estic molt content. La Cataluña Silenciosa ha parlat i ni tan sols ha rascat la pintura de l'independentisme.

mai9 ha dit...

això de la catalunya silenciosa españolista és mentida, els españols es passen el dia cridant.

Anònim ha dit...

Tots ens hem tret la careta. Els espanyolistes ho son cada cop més i els independentistes també. Nosaltres som majoria (no aclaparadora encara). Un bon test per un futur referendum per la independencia: molta participació. Gabriel Ginebra

Carles ha dit...

Cal un pacte CIU+ERC, sí. Però cal que sigui amb un full de ruta clar i un calendari concret i a curt termini pel referendum. Si això s'allarga, la crisi acabarà amb tots dos partits, i el procés serà irrecuperable durant molt de temps.

Anònim ha dit...

Gràcies per el bloc Salvador, sempre és un plaer llegirte. Personalment, abans del #25N jo hem crei una majoria gran de Mas perquè ho tenia tot a favor i jo francamanet era el vot indecís, vaig votar ERC. La gent que va anar a votar ho va fer pensant en el desenllaç amb Espanya i així ha passat. Si no capitalitzen de una manera o una altre, aprofitan el devallament del PP i PSC que son Madrid i fer Referendum tan avait com sigui possible i independenment del que diguin, això voldra dir que hem perdut el tren.

Catalunya ha estat en el centre de Europa i ara aquesta setmana si jo pogues somiar, seria que surtís un missatge CLARISSIM de data de REFERENDUM i que això és el que volem i així ho manifestem, independentment del que digui Madrid. Madrid és el enemic i ja és hora que els hi fem cas.

Si no proposen una Dade de Referendum molt aviat com a primer misatge post eleccions, doncs hem begut oli, i jo com que no vull renovar el passaport espanyol farè el anglès fins que es decideixin.

De cara a fora Catalunya vol ser Independent i el desplegament mediatic a dit que 1- som pacifics, democratics i independentistes 2- Madrid es una dictadura.

El pijor de tot es que hem sento tan impotent i tan emprenyada de les ganes que veig que miraran per els seusinteressos i no els nostres que estic molt desencantada si no donen un missatge clar de Independencia ja.

Gracies per deixar - me escriure i gracies per el blog. Salut!

Montse Gimferrer