dijous, 16 d’agost de 2012

"Economista i separatista" al Financial Times

Sovint no sé com presentar-me: Economista? Blocaire? Professor?

El Financial Times m'ha presentat com a "economista i separatista".  M'agrada.  Ho fa en un article molt bo de David Gardner, dels millors sobre Catalunya que he llegit en molt de temps ("Spain: Autonomy under fire").

Em cita de la següent forma:
“The Catalan government wants to be a region with the attributes of a state, but what we want doesn’t fit into Spain any more,” says Salvador Garcia-Ruiz, an economist and separatist. Since he expects Madrid not only to reject any new fiscal powers for Catalonia but use the present crisis to reclaim powers its government already has, he believes Catalans will eventually vote to secede from Spain.
Per cert, la foto de l'article, boníssima.


I endavant amb el tema internacional, tema clau i que no fa vacances.

6 comentaris:

Ricard ha dit...

M'agrada que arreu del món puguin saber el nostre problema, donat que aquí dins no arribarem enlloc amb la colla de troglodites amb els que tenim que negociar

mai9 ha dit...

mira, ha sortit de notícia a La Vanguardia

http://www.lavanguardia.com/politica/20120816/54338034536/financial-times-acusa-pp-aprovechar-crisis-liquidar-sistema-autonomico.html

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

Ricard, efectivament, el món ens ha de conèixer.

mai9, crec que he sortit més vegades a la premsa internacional que a la nacional...

Jaume Soler ha dit...

Salva,
No m'agrada massa el terme "Separatist". Des d'aquí els US, té un ring negatiu que et presenta com a radical, tot el contrari de la posició racional i raonada quere presentes. Se m'acut que podries usar el terme que utilitzaven els americans quan lluitaven per la seva independència: Catalan Patriot. De totes maneres patriot sona estrany/arcaic també. Una altra opció és Pro-Independence. Què et sembla: economist and pro Catalan independence?
Per cert, felicitats per la bona feina. Llàstima que no et tinguem, al govern dirigint les properes passes pel país.

albert ha dit...

"Separatista" mai m'ha agradat. És un parany perquè s'explica des d'un punt de vista que dóna legitimitat a l'estat espanyol, com si volguèssim trencar alguna cosa que és una unitat.

En canvi independentista diu que volem que Catalunya retorni al seu estat natural independent.

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

A mi separatista no em convenç, és molt em va definir el periodista. Jo em presento sempre en positiu: proindependence, promarket, prowestern, proamerica