dissabte, 24 de març de 2012

Paradoxa: sort de l'estat?

Em fa ràbia quan el Govern de l'estat envaeix competències de les Generalitat. Però encara me'n fa més quan promou lleis que hauríem de tenir fa temps a Catalunya i que hem estat incapaços de fer-les. Jo vull molt autogovern (de fet la independència) perquè hi tenim dret però també per tenir una administració pública de qualitat, moderna, eficient i transparent. I de vegades gestionem molt malament la nostra minsa autonomia.

Dos exemples d'iniciatives que promou el Govern de l'estat: una llei de transparència (que òbviament exclou la monarquia, que per això està per sobre de la llei, però que se'ns dubte és un avanç) i (sembla) la fusió de municipis petits.  Per què no ho hem fet abans els catalans des del nostre Govern o Parlament?  L'autonomia no està per fer coses com aquestes?  O per tenir una llei electoral pròpia, per exemple.

Em fa molta ràbia però si tiren endavant aquestes lleis pensaré "gràcies govern de l'estat".

De vegades em diuen que els independentistes hem de demostrar que som capaços de crear i constuir un estat.  Hi estic d'acord.  Però els autonomistes també han de demostrar que saben gestionar aquesta mena d'autogovern que tenim.

Poca autonomia que tenim hauria de ser de molta més qualitat.