dissabte, 11 de juny de 2011

Tremp, Reagrupament, Junqueras i Tremosa

Em sembla que es nota que mantinc una distància amb Reagrupament ja des d'abans de les eleccions del passat novembre (això sí, els vaig votar).

Hi ha molta gent desorientada sobre com s'ha de vehicular l'acció política de l'independentisme i jo sóc un ells. CiU i Esquerra (per no esmentar Solidaritat) em tenen confós, amb accions que m'omplen d'esperança i altres que em desconcerten i que em fan dubtar sobre si mai ens ensortirem.

Una acció d'un representant de Reagrupament que no entenia i que ha comportat els comentaris (entre altres) de dues persones que admiro, respecto i aprecio, com Ramon Tremosa i Oriol Junqueras, ha estat el suport del regidor de Reagrupament a l'alcalde de Tremp, que fa més de 25 anys d'alcalde i que es va oposar a les consultes sobiranistes. Amb la poca informació que tinc de Tremp aquest suport no l'entenc, i Oriol Junqueras (al seu bloc) i Ramon Tremosa (a Twitter, a Facebook i al seu bloc) han denunciat que Reagrupament no donés suport al candidat de CiU.

Arran aquest suport Reagrupament ha emès un comunicat denunciant aquesta acció i demanant a aquest regidor que dimiteixi: coherent. Junqueras i Tremosa tenien raó i Reagrupament ha actuat en conseqüència. Però penso que per coherència tant Junqueras com Tremosa haurien de denunciar tots els pactes similars. Per exemple l'Oriol els pactes d'ERC amb el PSC per (almenys) el segon tripartit, i el Ramon els pactes (explícits o implícits) de CiU amb el PP a Badalona, a les Diputacions o als pressupostos. I tots dos tots els pactes d'ERC i de CiU que han impedit que ERC o CiU fossin els alcaldes.

I això ho dic, de veritat, des del màxim respecte i apreci a Junqueras i Tremosa, dues persones clau en el present i futur del nostre país.

P.D. Més enllà d'aquesta reflexió, Oriol, enhorabona per la teva elecció com alcalde de Sant Vicenç: a molts ens hagués agradat empadronar-nos allà per poder-te votar i ens fan molta enveja els teus conciutadans per l'alcalde que tenen. I Oriol, Ramon, i també Raül Romeva, enhorabona per la gran feina que esteu fent a Europa.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Reagrupament expulsarà el regidor de TrempA més d'obrir-li expedient a Joan Pasqual, li demana que torni l'acta per haver donat l'alcaldia al PSC

http://www.naciodigital.cat/noticia/25780/reagrupament/expulsara/regidor/tremp