diumenge, 24 d’abril de 2011

Començar al McDonalds i triomfar a la vida

15 exemples interessants, com Jeff Bezos, fundador d'Amazon. I 15 exemples més d'inicis amb feines humils i triomf absolut en la carrera professional, com Richard Branson o Michael Dell.

I m'ha vingut al cap que durant molts anys jo vaig fer de cambrer en el restaurant dels meus pares, i encara se'm nota. Recordo que un dia a la cafeteria de la feina el Josep, que era qui la portava (un crack, de veritat), no venia, i em vaig fer jo el cafè. De sobte va arribar, em va mirar i em va dir. "Salva, jo toco el teu ordinador? Doncs no toquis la meva cafetera". Tenia tota la raó del món.

3 comentaris:

mai9 ha dit...

el tema és que a USA el treball no és el mateix que aquí.

Per caracteritzar-ho ara d'una manera ràpida diria que allà la feina és líquida, i aquí la feina és una cosa més transcendent. Allà ara fas una cosa demà una altra, i evidentment que no tens res, fas feines d'anar tirant.

L'exemple més curiós que vaig veure a NY va ser un anunci al carrer d'algú que s'oferia no per fer classes ni res, sinó per fer qualsevol cosa que necessités temps i el client no volgués fer, i d'exemples posava vigilar els pintors que tens a casa pintant o passejar el gos.

Aquí si pagues perquè algú et passegi el gos el primer que farien és dir-te que estàs llançant diners. I no et dic res de contractar algú desconegut per vigilar uns pintors desconeguts.

I aquesta manera de fer dels americans els serveix per després dir que allà tothom pot triomfar. Cosa que abans quan tots eren immigrants podia passar, però ara el que passa és una altra cosa.

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

mai9, és cert, allà hi ha més oportunitats.

mai9 ha dit...

bé, jo volia dir que és alguna cosa més que oportunitats, però vaja, ja m'està bé.