dijous, 21 d’abril de 2011

Aquí retallem mentre la Comissió Europea vol gastar més

És un tema de credibilitat: a mi m'agrada fumar un puret els dies de festa després d'un bon dinar. L'altre dia l'Àlex em va dir que ell, quan seria gran, també fumaria purets els caps de setmana. I jo què li he de dir? Que no fumi?

Us imagineu un alcoholic defensant l'abstinència? Doncs això és el que m'ha vingut al cap quan he vist la proposta de pressupost de la Comissió Europea pel 2012: mentre que va proposant a totes les administracions públiques (amb raó) que han de baixar les despeses, proposa augmentar les seves despeses un 4,9% l'any 2012.

Moltes famílies, empreses i institucions (com la catalana) han fet o han començat a fer els deures, i gastar menys. I en aquest entorn la Comissió Europea diu (no m'ho invento, està extret de la seva web):

In an unprecedented move, the Commission is proposing to slash administrative costs for EU institutions. The Commission is leading by example, imposing for the first time ever zero-growth on its administrative costs and maintaining its zero-growth policy on employing staff for the third year in a row.

És a dir, com un fet sense precedents, proposa congelar les seves despeses administratives!

Jo crec que el problema és justament aquest: que és un fet sense precedents a la Comissió Europea això de l'austeritat.

La Unió Europea és el present i el futur, però amb una estructura europea molt diferent: molt més eficient i molt més austera. Menys lliçons i més retallar.