divendres, 31 de desembre de 2010

Un cert balanç del 2010

No recordo quins van ser els meus propòsits pel 2010 però suposo que el balanç seria positiu. Ha estat un any prou bo a nivell personal i professional, tot i que desastrós des d'una perspectiva de país, continuant una lenta i potser inexorable decadència. Amb parar el cop no hi ha prou, espero que remuntem abans no sigui massa tard.

Alguns apunts:
  1. M'he aprimat 9 kilos, l'únic problema és que ara la roba no em va bé. Vaig al gimnàs i segueixo una dieta equilibrada. I el millor és que no és un sacrifici, em trobo millor, dormo millor i disfruto menjant sa
  2. Poc a poc: això ho he aconseguit a mitges, però estic progressant. I ho seguiré intentant. Fer les coses a poc a poc per fer-les millor i gaudir-les més. Poc a poc. La feina, la dieta, la vida. Slow Movement Revolution: Slow Art, Slow Food, Slow Parenting, Slow Sex, Slow tot una mica
  3. Passo poc temps amb la família però ara intento que sigui de qualitat. Segueixo fent massa coses però intento gaudir més el meu temps i amb els meus. No posar el mòbil a la taula quan menjo per no estar pendent d'emails i trucades, deixar el mòbil a casa durant el cap de setmana quan surto a passejar amb els nens i la Rosa, no estar tan pendent de l'ordinador i els diaris... És complicat (almenys per a mi) trobar un millor equilibri entre feina, activisme i vida personal, però un pas endavant és que el temps a casa sigui de qualitat. I en general intento estar menys pendent de la Blackberry. Vaig progressant
  4. Programa Vicens Vives: no em cansaré de repetir que és el millor programa del món, 24 divendres tarda + 3 caps de setmana per aprendre, compartir i discutir sobre temes molt variats, amb grans ponents, mestres i companys. I una sessió que em ve al cap: la que vam fer amb Xavier Antich al MACBA per parlar d'art
  5. El país s'enfonsa: comença una nova etapa. No n'hi ha prou amb una Catalunya millor. Per mi ha estat un any de grans decepcions polítiques. Jo, com molts altres independentistes, m'estic resituant. No tinc pressa per trobar-me. Tinc clar que el meu rol passa per l'activisme a la societat civil i estar al costat dels que amb professionalitat, rigor, transversalitat i generositat treballin per la independència. I també donar suport al nou Govern, almenys durant un temps: recolzar i apretar, ajudar i exigir
  6. I a nivell musical, el descobriment d'Amics de les Arts i el concert d'U2 al Camp Nou.
I algunes notes pel 2011:
  • Consolidar una vida sana i a poc a poc que, apart de fer que em trobi millor i sigui més feliç, augmentarà la meva productivitat
  • País: no defallir, seguir treballant per construir-lo i alliberar-lo. I construir-lo des de l'acció política, però també des de la feina, a casa, en el dia a dia
  • Amb molta il·lusió a la feina i a les classes que donaré a la UPF. I els dos llibres en projecte que he d'acabar: sobre consells als estudiants que acaben la carrera i sobre el país (lliure) que vull/volem, que estic fent amb l'amic JC. I més
Salut, amor i llibertat pel 2011.

3 comentaris:

David ha dit...

Déu n'hi do amb les fites aconseguides!! Et desitjo un bon any i que a finals del 2011 encara tinguis més fites aconseguides de les que t'has marcat.

Anònim ha dit...

Espero amb candeletes els teus llibres. Quant aquest del consells als estudiants, t'agrairia molt algun post quant a quina carrera estudiar i on. Tinc un fill de 15 anys que haurà de prendre una decisió d'aquí a dos anys.

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

David, sort el 2011!

Anònim, espero que quan el teu fill comenci la carrera, ja tingui els llibres! I sobre el consell de què estudiar, no sé si dóna per un post: en la meva opinió, que estudiï el que més li agradi!