dimarts, 19 d’octubre de 2010

Moments de qualitat: llegir-li a l'Àlex el seu conte

Ahir vaig acabar (per fi!) el conte de l'Àlex, "El conte de la teva vida". Ha estat una experiència intensa i emocionant recordar, escriure i llegir tot el procés de vinguda de l'Àlex.

A l'hora de sopar li he explicat que he escrit un llibre per quan sigui gran i m'ha demanat que li llegís. Li he començat a llegir en el sofà i després hem anat al llit. Hem estat una estona i en les 4 pàgines que hem fet sortia el conte de quan el vam anar a buscar a Sant Petersburg i l'email que vaig enviar quan el vam conèixer. Llegia i em feia preguntes, com què significa la paraula "sentiment". També m'ha preguntat per què després de conèixer-lo el vam haver de deixar uns dies (de fet mesos) i perquè la Vinyet estava a la panxa de la mare i ell no. Preguntes senzilles amb respostes complexes, o respostes senzilles, no sé. Que pregunti, quan més millor. Jo ho he fet el millor que he pogut, bé, espero.

Quan l'he deixat i li he fet un peró de bona nit m'ha dit que "el conte és molt macu" i que "estava somiant mentre li explicava el conte", suposo que pensant i imaginant el que li anava llegint. Estava content i relaxat. Coses que em passen, jo estic emocionat.