dissabte, 24 de juliol de 2010

"Consells a un estudiant que comença"

20 aniversari de la UPF, la meva universitat i a la qual ara tinc l'honor de fer de Professor Associat.

Un suggeriment que he descobert fa poc: la lliçó inaugural, feta pel Professor Mas-Colell.


Si tens un amc, germà, fill, fill d'un amic... que ara comença la universitat, passa-li l'enllaç, val la pena. Diu moltes idees interessants: que no es preocupin excessivament de que faran quan acabin la carrera, que aprenguin dels companys, que valorin fer classes que tinguin poc a veure amb el que estudien... i el deute que tenen els estudiants amb la societat.

Lectura recomanada, sobretot pels que comencen la carrera: "Consells a un estudiant que comença"

P.D. M'ha vingut al cap el llibre que estic escrivint, “Tant de bo ho hagués sabut”, sobre consells per la vida laboral a estudiants que acaben la carrera. Tenia un problema amb el títol i, si el Professor Mas-Colell m'ho permet, potser el titularé "Consells a un estudiant que acaba la carrera".

2 comentaris:

Albert B. i R. ha dit...

Vaig estudiar a la UPF i, en general, em va decebre força la vida universitària. Em pensava que hi hauria més moviment estudiantil, més ganes de canviar els coses per part dels que en formaven part. Pel contrari, les classes es limitaven a escoltar el que el professor deia per a vomitar-ho després en un examen. I cada cop que s'organitzava algun acte, costava que els alumnes s'hi interessessin, per no parlar de la baixíssima participació estudiantil a les eleccions.

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

Bé, la vida universitària (també la meva) va ser una combinació agredolça: grans professors amb altres tampoc tans grans; molta participació estudiantil (la meva) amb un passotisme generalitzat per part de molts estudiants. Dit això, en el meu cas, una gran experiència!