dissabte, 23 de gener de 2010

Moments de qualitat: "Qui mana aquí?"

M'encanten els Moments de qualitat, escriure'ls i que la gent em digui que els han llegit i que els han agradat o s'han sentit identificats.

Ara fa uns mesos vaig rebre alguns comentaris en els Moments de qualitat de Victòria Cardona, una professora i escriptora especialitzada en orientació familiar que havia descobert el blog per casualitat (com molta altra gent, suposo). Enriquia els Moments amb explicacions interessants, i recordo especialment quan va escriure de com parlar de la mort als nens (i un bon amic que llegeix el blog, el Pau, també m'ho va comentar).

Al cap d'uns dies em va enviar un email per dir-me que estava escrivint un llibre sobre educació infantil, i em va demanar si podia utilitzar algun fragment del meu blog: encantat.

Ara he rebut el llibre, que encara no he acabat però pel que de moment he llegit recomano: "Qui mana aquí?". Pregunta clau que ens fem els pares molt sovint: qui mana aquí o, més ben dit, què hem de fer per manar nosaltres i no els nens?

Tenia ganes de sabe quin moment de qualitat triaria, i ha agafat un que m'agrada molt, sobre la relació entre l'Àlex i la Vinyet. Et deixo amb el Moment triat per la Victòria, i et recomano el llibre "Qui mana aquí?" i el seu blog. I gràcies Victòria per apreciar els moments de qualitat i fer-ne difusió.


Moments de qualitat: l’Àlex defensa la Vinyet

Al parc, diumenge a la tarda, jugant amb altres nens. De sobre passa un nen corrents i, com passa moltes vegades entre els nens, li dóna un cop sense voler a la Vinyet i la fa caure. La Vinyet no es queixa, el terra és tou, s’aixeca i ja està. I l’Àlex? Va al nen, li dóna una empenta i l’intenta pegar (jo ho evito). Està indignat: ha fet caure a la seva germana. No sé si riure o enfadar-me. Em sap greu que intenti pegar als nens però m’encanta que defensi a la seva germana. A la Vinyet només la pot pegar ell.

P.D. Apart de moments de qualitat, tot s'ha de dir, hi ha moments en que testa/testen els meus límits. De fet, des de que tinc dos fills ja no m'estresso a la feina...

4 comentaris:

Neus ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Neus ha dit...

Per als que encara no som pares també és interessant, és el meu cas, i he de dir que m'encanta llegir els moments de qualitat que expliques, de fet, sempre em semblen curiosos... Saps que penso sempre que els llegeixo?... el dia que l'Àlex i la Vinyet siguin grans i llegeixin aquests comentaris tindran un regal molt valuós, llegir això, havent estat escrit pel teu pare...això si que els donarà moments de qualitat!!

Victòria ha dit...

Salvador: Moltes gràcies per aquesta explicació que has fet en el teu blog.
Com bé dius, vaig descobrir-lo aquell dia per una entrada al google al trobar la paraula llibertat que és prou atractiva per mi i per molts,de ben petita a casa dels meus pares l’havia viscut, així com el respecte per a totes les persones.
Sí, que em vaig quedar “enganxada” amb els teus Moments de Qualitat i no vaig resistir-me a demanar-te el Moment que ara ja tenim publicat al llibre de Qui mana aquí? Un llibre escrit amb l’objectiu que arribi a mares i pares lectors ple d’anècdotes reals, de vivències i d’estudi i amb el desig de que agradi i sigui útil.
Seguirem...

Roser ha dit...

Grans llibres els de la Victòria!!
Son molt pràctics pels pares de nens petits avui en dia en que la sociètat està tan mancada de valors que aviat trobarem a faltar...