diumenge, 20 de setembre de 2009

Saura: incompetent o megacrack?


Quan Saura va autoritzar la manifestació de la Falange coincidint amb el referèndum d'Arenys vaig confirmar (una altra vegada) la incompetència d'un Conseller que té a les seves mans ni més ni menys que la seguretat del meu país. No obstant a mesura que han anat passant els dies m’he plantejat si tot plegat no era façana i darrera d'aquest acte hi havia un (últim i únic) acte de lucidesa de Saura. M'explico.

Amb la manifestació de la Falange el referèndum d'Arenys va aconseguir molta més repercussió mediàtica. La indignació va motivar a molts veïns d'Arenys a anar a votar i va despertar les simpaties de molts altres ciutadans indiferents o no tan motivats. I més, aquest tio és un crack. Saura sabia a través dels serveis d'intel•ligència dels Mossos que l'advocat que representava l'estat per prohibir la consulta d’Arenys també era de la Falange i que tot plegat encara seria més esperpèntic i, per tant més favorable cap el referèndum i el que significa. El dubte que em queda és si ho sabia o si, 007, va moure els serveis secrets per assegurar que un falangista confés fos l’advocat de l’estat.

Total, que el que semblava una decisió incompetent (per dir-ho per forma suau) en veritat era una estratègia calculada per multiplicar el ressò de l’impacte de la consulta d'Arenys. No sé d'on va sortir aquest moment de lucidesa (descarto l’efecte Mayol), però el felicito.

Atzar o planificació, incompetent o un megacrack, en aquest cas no ho sé. En tot cas, aplaudiments per la seva gestió a Arenys

P.D. Per totes les altres destrosses que ha fet a Catalunya, com aquestes, aquestes i aquestes, Saura dimissió

1 comentari:

Miquel ha dit...

El meu vot per a incompetent. En un país normal Saura ja no hagués sigut el responsable d'autoritzar o deixar d'autoritzar manifestacions des de fa molt de temps.