dilluns, 3 d’agost de 2009

Apassionant batalla Google-Microsoft

La guerra que ve o que, en tot cas, explota: Google contra Microsoft. Quina és la principal font d’ingressos de Microsoft? El sistema operatiu, Windows, que representa el 25% dels ingressos i el 53% del benefici operatiu. Què fa Google? Treure el seu sistema operatiu, Chrome OS. I quin és l’spike de Google? La cerca, que representa el 90% dels ingressos. Ergo, Microsoft treu el cercador Bing per fer-li la competència. I això només és una part, com explica Business Insider, la batalla té molts fronts (email, navegadors, mòbils, xarxes socials...), i explica per exemple l’intent de compra de Yahoo per part de Microsoft: lluita de titans on, per cert, els guanyadors som els consumidors.

Qui guanyarà? No confonem desitjos i realitat: complicat que Google acabi substituint Microsoft a les empreses. Algú s’imagina el Director d’Informàtica d’una gran empresa proposant canviar Microsoft per Apple i Google? Jo no, o m’imagino algú proposant-ho... i sent acomiadat immediatament. Sí que imagino, però, més llars sense Microsoft, però a llarg termini, tot i que és innegable que Google està cada vegada més present a la nostra vida (com era la vida pre-Google?)

Recordo fa uns anys la batalla Netscape-Explorer (Microsoft), que va guanyar Explorer en part per la hiper-agressivitat i els recursos de Microsoft. No guanya sempre el millor (VHS vs. Beta, que va guanyar VHS) sinó el que lluita millor i té més recursos. En aquest sentit Microsoft juga amb avantatge per la quantitat desorbitada de diners que pot invertir per intentar matar qualsevol categoria.

M’agradaria que guanyés Google (i posats a demanar, Apple!), més que res per trencar l’oligopoli de Microsoft, i perquè són un gran usuari (molt satisfet) de molts dels seus serveis: Cercador, Gmail, Google Maps, Google Alerts, Google News, YouTube, Blogspot, Feedburner, etc. (per cert, tot sense pagar ni cinc). Però si Google guanya espero que d’aquí uns anys algú l’ataqui i guanyi o, si més no, que Google no acabi sent un quasi-monopoli. Em fa por que sigui massa gran, avui ja Google ho sap TOT de mi: a qui escric, quan, quines pàgines visito, quines paraules cerco, a quines hores, des d’on... Ups!

En tot cas, de moment: Go, Google, go!

3 comentaris:

Roger ha dit...

Jo preferiria que no guanyés cap i seguís la competència, llavors sí que hi guanyarem els i les consumidores.

Google no és pas la panacea, ja que és una empresa capaç de fer pactes amb els governs que res tenen a veure amb l'economia i molt amb la política: la política de control sobre els i les usuàries de la xarxa, com a la Xina, cosa que posa en dubte la seguretat de de qualsevol usuari de Gmail i Blogger, com un servidor.

Manel des de l'exili ha dit...

Jo tinc entès que Microsoft té una part important de les accions d'Appel.

El que seria bo, és que e software lliure s'imposes o que al menys guanyés prou quota per trencar el monopoli

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

Roger, d'acord, que guanyi un tercer, però si no hi ha aquest tercer... En aquest sentit, com comenta el Manel, tan de bo el software lliure s'imposi o jugui un paper molt rellevant.

Respecte a les crítiques cap a Google, les comparteixo, Google sap massa coses de tots els seus usuaris.

Manel, Microsoft va ser accionista d'Apple el 1997, i es va vendre les accions el 2001 (sent competidors un de l'altre no té sentit que sigui accionista un de l'altre)

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071213201313AAiSCHF

Gràcies als dos pels comentaris.