dimecres, 22 de juliol de 2009

Els meus herois: els bombers

Fa temps que volia escriure sobre determinades professions i col·lectius que admiro profundament, i la desgràcia d'ahir a Horta de Sant Joan m'impulsa a fer-ho ara, i començar pels bombers.

Sento un profund respecte per aquells que arrisquen la seva vida per protegir als altres, a nosaltres. Trien servir als demés, amb risc, sabent que de vegades (com ahir) pot tenir conseqüències tràgiques. Hi hauria d'haver professions amb un alt reconeixement social (i segurament millor pagades), i una d'aquestes hauria de ser la de bomber.

Una data que associo als bombers és l'11 de setembre del 2001. Era a Nova York, no gaire lluny de les Torres, i molts bombers van perdre la vida per salvar la dels altres. L'11-S em va canviar la perspectiva de moltes coses, bombers inclosos. Van ser uns herois, el 2001 a Nova York i ahir a Catalunya. I avui i demà a tot arreu.

Abans de l'11-S pensava que en anglès bomber es deia "Fireman", l'11-S vaig descobrir que als Estats Units se'ls diu "Firefighters", lluitadors contra el foc, lluitadors.

El meu reconeixement a tots els bombers, els d'aquí i els d'arreu.

2 comentaris:

Laura ha dit...

Jo tamb els admiro...
És trist que només recordem professions tals com la de bomber quan passen desgràcies com les d'ahir! Però el que és més trist, és que a aquests bombers catalans no els hi faran cap pel·lícula com a homenatge!

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

Laura, el reconeixement no va venir per cap pel·lícula, com potser pot semblar, va ser més espontani i popular: rams de flors a les portes de les oficines dels bombers, gent portant samarretes de bombers, actes i concerts d'homenatge als bombers, on els beneficis anaven per les seves famílies... I tens raó, no només els hem de recordar en dies com aquest.