divendres, 24 d’abril de 2009

10.000 + 65.000 en un any

Primer balanç en poc més d’un any: +10.000 visites al meu blog personal  i + 65.000 al blog que tinc al Directe.Cat, on publico una selecció dels meus posts (bàsicament tots excepte els posts personals).  També he publicat a l’e-notícies (abans d’escriure al Directe.Cat), a la web de Reagrupament i al blog de l’Espai Hayek.  Escric perquè em relaxa, però és una satisfacció que a sobre em llegeixin (tot i que no s’estigui d’acord amb tot el que dic).  Gràcies per llegir-me.  Els posts més visitats del meu blog personal (d’entre uns 285 publicats) són:

  1. Saura dimissió (suposo que les visites van venir per una campanya que vaig fer al Facebook)
  2. Sí, suport als Mossos d’Esquadra (moltes visites i comentaris)
  3. Discurs d’un líder (el discurs del Carretero en el Congrés d’Esquerra)  
  4. Moció de censura sobiranista  (el vaig publicar inicialment al Bloc Gran del Sobiranisme; m’agrada que sigui tan visitat)
  5. Apunts sobre la crisi econòmica en 7 o 10 minuts (algunes  idees arrel d’un debat sobre la crisi econòmica que vaig anar com a ponent)
  6. Neocomunistes o neocoms (les coses pel seu nom) 

I els posts més visitats del meu blog del Directe (d’entre uns 200 publicats) són:

  1. Solució llibertària a la crisi (quasi 1.000 lectures: em sorprèn que tingui tantes visites, però m’agrada, ja que així es dóna una visió diferent a les solucions pels problemes que tenim)
  2. Oriol Junqueras, candidat a Europa (curiós, vaig ser el primer que vaig proposar –públicament- la seva candidatura)
  3. Sobre les crítiques a Tremosa (la demagògia que s’utilitzava per atacar-lo m’incomodava molt)
  4. Dilema: Carandell o Ridao?  (arrel de la campanya d’Esquerra rebia moltes visites... i comentaris)
  5. Dilema: Carretero o Puigcercós?
  6. Apunts sobre la crisi econòmica a Catalunya en 7 o 10 minuts

Curiosament, moltes visites venen a través de Google, quan la gent busca coses curioses en català: des de “frases de” fins a “crisi eisntein” o “suport mossos”...  També quan es busquen segons quins temes d’economia en català, fet que em dóna una gran satisfacció.  La família i la política m’apassiona, però m’agradaria escriure cada vegada més sobre economia.  M’encantaria a més escriure sobre el sistema financer català i espanyol, però segurament seria imprudent per part meva.

Els temes del blog són bàsicament economia, política, la família i les frases.  No sé ben bé quin tema porta més visites, però curiosament la major part dels comentaris off-line venen de temes derivats dels nens: des de quan vaig escriure Delinqüent de l’aigua, on els amics es solidaritzaven amb l’Àlex perquè no el deixava malgastar l’aigua, fins als Moments de qualitat, que genera moltes complicitats, especialment amb els amics amb fills.  Agraeixo, de veritat, quan rebo comentaris, ja sigui en el blog, per email o en persona.  I hi ha un comentari que agraeixo especialment: “et llegeixo tot i que no sempre estic d’acord amb tu”.

I la pregunta recorrent: d’on trec el temps?  Doncs de moments com ara: quarts d’una de la nit.