dimecres, 14 de gener de 2009

Oriol Junqueras a Europa

Independentista, compromès i preparat: hi ha molts exemples de persones al voltant d’ERC que reuneixen aquest perfil. De fet hi ha una xarxa d’independentistes desacomplexats, militants i no militants d’ERC, que des de diferents àmbits fan gran feina dia sí i dia també per ampliar i consolidar el projecte independentista. D’aquests, qui pot anar a Europa? Molta gent vàlida i, entre aquests, la meva proposta: Oriol Junqueras.

Calen poques presentacions: historiador, professor universitari, emprenedor i dinamitzador de multitud de xarxes independentistes. Apart de compromès i preparat, és conegut, popular i gran comunicador, i aportaria un discurs fresc i renovat a l’independentisme institucional. És independent en quant en que no milita a ERC, el que per a mi la veritat ni suma ni resta, però molta gent ho pot veure com un actiu. Ah, i és bona persona, fet que sabem de sobra els que el coneixem.

L’avantatge de què ERC presenti un perfil potent a les eleccions europees és que podria ajudar a repartir els vots entre ERC i CIU (si no la patacada d’ERC pot ser descomunal), i assegurar que tenim dos sobiranistes a Brussel·les. Tinguem en compte que si Tremosa té molts molts vots a costa d’ex-votants d’ERC, CiU aconseguirà un segon diputat d’Unió (i, per tant, unionista).

Junqueras i Tremosa eurodiputats: seria genial. Hi hauria però tres paradoxes:

  • Ni Junqueras ni Tremosa tindrien, a dia d’avui, una política de partit al qual representen que els fes justícia: Junqueras es presentaria en nom d’una ERC amb pacte de sang amb el PSC, i Tremosa en nom d’una CiU a voltes sobiranista a voltes unionista (hi cap tothom a la Casa Gran?)
  • Brussel·les és lluny: Junqueras i Tremosa poden fer una gran feina allà, però també necessitem que facin molt feina aquí
  • Junqueras i Tremosa haurien d’estar en el mateix projecte polític, almenys fins que siguem independents. No té sentit dividir forces i anar separats (i no em refereixo a la candidatura conjunta a Europa que ha plantejat ERC que, mentre sigui company del PSC passi el que passi és només tacticisme de curta volada). L’indepedentisme és transversal, i tampoc ens separen tantes coses (entre altres raons perquè amb els recursos actuals que té la Generalitat poca política social o de la que sigui es pot fer)

En fi, la meva proposta, i espero que el fet que jo la defensi no signifiqui que queda automàticament descartada: Oriol Junqueras a Europa.

4 comentaris:

Manel des de l'Exili ha dit...

Totalment d'acord!
Però no crec que passsi

Jaume (New York) ha dit...

Ho tenim complicat aquesta vegada els votants independentistes? Votar ERC, responsable del pacte contra-natura a la Generalitat... o un vot a CiU que pot acabar donant un escó a Unió?
Salva, aquesta vegada la reflexió és equivocada. Partint de que no hi ha, mai, una solució perfecta, crec que la resposta es simple: votar un dels dos. No abstenir-se. L’abstenció sols servirà per a donar més força als partits espanyolistes.
Has de pensar que les patacades, fins i tot les més monumentals, poden ser terapèutiques.
Les complicades seran les properes eleccions catalanes, on haurem de votar per evitar que els anticatalanistes del PSC continuïn el procés de desconstrucció nacional que, per sorpresa general, porten a terme amb el beneplàcit o indiferència d'ERC.

Salva ha dit...

Manel, jo tampoc crec que passi...

Jaume, tens raó, és complicat: què fer si ets independentista però penses que ERC no ha de pactar amb el PSC?

Salva ha dit...

Publicat al Directe.Cat:


20.01.2009 ! 15.53 h
#9 Josep ! Barcelona
M'aprecio molt l'Oriol Junqueras i per això crec que el necessitem aquí a Catalunya. La tasca que ell fa no la pot fer ningú més que ell. És insubstituible aquí. Segur que a Esquerra hi haurà algun militant que pot anar a Europa
19.01.2009 ! 12.29 h
#8 Eduard ! Barcelona
Jo crec que l'Oriol és un bon candidat. Seriós, rigorós i també té un perfil públic que hi ajudaria. Tot i això, sembla que al parlament europeu hi hauria d'anar algú més senior. Encara que, per què no?
16.01.2009 ! 22.47 h
#7 Salva
Jana, t'equivoques, estic molt lluny de la Casa Gran. M'és igual si pacten amb el BNG i les explicacions que donin. En qualsevol cas, pensem només en Catalunya: el BNG a Galícia que faci el que vulgui, l'important és que fan els partits catalans a Catalunya. I, per cert, BNG i PNB han deixat sempre penjats a CiU en votacions al Congrés espanyol, és només una aliança tàctica per qüestions electorals.

Cesc, m'agrada el que planteges, però malauradament penso que no hi haurà aquesta reacció d'ERC que planteges.
16.01.2009 ! 10.39 h
#6 Jana ! Barcelona
Se m'ha posat la pell de gallina al llegir el teu comentari. Tot i que penso que l'Oriol podria ser un bon candidat. Però et fallen determinats anàlisis, potser per estar massa aprop de la Casa Gran... Només et faig una pregunta: si es repeteix Galeuscat, com ho farà CIU per explicar que va amb els socis del PSOE a Galícia??? En canvi aquí no accepta la proposta de candidatura perquè Esquerra manté el tripartit amb el PSC. Vinga, d'això sí que en dic partidisme barat!! Així no farem mai res pels objectius comuns dels Països Catalans.
15.01.2009 ! 22.38 h
#5 Cesc Silvestre ! València (Països Catalans)
Quan s'han de confeccionar les llistes? Després de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut? Després del punt final del finançament? Doncs aleshores, encara cap la possibilitat d'una candidatura Esquerra-CiU. Explique la hipòtesi:



1- Sentència anicatalana del TC sobre l'Estatut + Finançament de merd...

2- Revolta a Esquerra (entre la militància) i un poc al govern

3- Eixida d'esquerra del govern

4- Mans lliures d'esquerra per pactar amb CiU (i altres)
15.01.2009 ! 19.25 h
#4 Salva
Jordi, seria molt trist que, perquè jo el recomanés (igual que faria molta altra gent), automàticament quedi descartat.



Carla, 100% d'acord, llista sobiranista a Europa (però també amb conseqüències a Catalunya)



Anònim, si vols criticar, dóna la cara, i utilitza arguments més consistents, si us plau
15.01.2009 ! 19.15 h
#3 anonim
AI Què poc coneixeu al llepaculs i venut del Jonqueras.
15.01.2009 ! 10.45 h
#2 carla ! barcelona
jo crec que si, sobretot si encara fessim una llista unitària
15.01.2009 ! 09.55 h
#1 Jordi ! Sants
Clash clash clash d'això se'n diu cremar un candidat potencial!!! Renoi amb aquests opinadors / freelance / politics purs feu una feina excel.lent, (al servei de l'enmic vull dir!)
junqueras era un bon candidat per ERC, ara ja no ho serà i n'haurem de buscar un altre!