dimarts, 8 de juliol de 2008

Per què feu això els homes?

La Rosa m’ho ha dit, i m’ha deixat parat. “Per què sempre feu això els homes?”. Té raó. Suposo que aplica a moltes coses, però es referia al costum que tenim (alguns) homes de donar instruccions bàsiques de conducció a les dones, quan aparquen o quan nosaltres anem de copilot. El seu pare també ho fa quan ella aparca en el parking de tota la vida de casa seva, i em sembla que els homes en general ho fem. Per què?

Suposo que molts homes (amb excepció d’alguns actuaris, feministes convençuts, i altres homes de seny) pensem que conduïm millor que les dones. Les estadístiques diuen, però, que les dones condueixen millor. Qui té raó? Bé, depèn del que s’entengui per conduir millor, i depèn a qui preguntis. Generalitzant molt arriscaria a dir que els homes som més agressius i tenim un excés de confiança al volant, i que les dones són més prudents. També diria que hi ha infraccions/accions més típiques del homes o de les dones. Fes l’exercici i digue’m a qui associes les següents accions, si a un home o a una dona: adelantar anant molt ràpid; passar-se un semàfor en vermell; tocar el clàxon; girar sense posar l’intermitent; fer moltes maniobres per aparcar; treure massa el morro en un Stop....

Bé, en tot cas, les estadístiques no enganyen, i les dones condueixen millor (!). Homes, si us plau, no siguem tan pesats.

P.D. No tots els tòpics són veritat. Hi ha un llibre que es diu Per què els homes no escolten i les dones no entenen els mapes. Jo no entenc els mapes.

2 comentaris:

Pep ha dit...

Jo tenia un jefe (ara un amic) que sempre em diu que no tinc idea de conduir.

A la Montse, la meva companya, tothom li diu que condueix molt bé.

Quan un dels dos fa de copilot de l'altre, estem callats (encara que en alguna ocasió amb la cara ja paguem).

A mi m'han posat un parell de multes per velocitat. A ella, unes quantes d'aparcament.

No, no crec que el sexe tigui a veure en conduir millor o pitjor. Són les habilitats de cada persona.

El fet és que el món de l'automobilisme esportiu, hi ha molts més homes que dones. Això vol dir que encara és un espai masclista (no sé si per cupa dels organitzadors, dels patrocinadors, dels espectadors).

Però si haig la dir la veritat, jo com aficionat, una de les époques que més vaig disfrutar va ser quan va quedar campionadel món de rallyes la Michelle Mouton, una noia francesa.

Pep

Salva ha dit...

Pep, si un amic diu que no conduexes gaire bé... aprèn a conduir millor! És conya, conduir bé o malament és un tema de percepció. Jo mateix penso que condueixo de conya, però vist els cops que tinc al meu cotxe, ningú s'ho creu :)